sebasenmo.reismee.nl

Het zit erop!

Lieve allemaal,

Een geweldig mooi 2011 gewenst.

Super bedankt voor alle reacties op de foto's en verhalen. Leuk om te ervaren hoe het thuisfront heeft meegenoten van onze reis!

Inmiddels zijn wij weer thuis in ons heerlijke huisje aan de Havenstraat. Een warm welkom gehad op het vliegveld en thuis een gevulde koelkast....wat wil je nog meer

Laughing

In het laatste verhaal waren we geeindigd in het zuidelijkste puntje van Argentinie, Ushuaia. Vanaf daar zijn we onze weg naar boven gaan volgen, want er moest zo'n 3500 km afgelegd worden om in Buenos Aires aan te komen. Na weer 4 keer een grenscontrole te hebben gehad en zo'n 20 uur in de bus te hebben doorgebracht,arriveren we midden in de nacht in El Calafate. Hier brengen we een bezoekje aan een van de grootste gletsjers ter wereld, Perito Moreno. Niet alleen het zien van de gletsjer maakt veel indruk, maar ook het geluid van de afvallende ijsstukken is uniek. Met een enorm kabaal belanden de ijsstukken in het water. We hebben veel ijs zien vallen en je vraagt je dan toch af, als dit zo door gaat blijft er geen gletsjer meer over op den duur. Vanuit Calafate vervolgen we onze trip naar de oostkust van Argentinie, waar het stadje Puerto Madryn gelegen is. We hebben de kou verlaten en de lange broeken kunnen omgewisseld worden voor korte broeken. Hier is het zomer, heerlijk. Bij deze stad ligt het schiereilandPeninsula Valdes, een walhalla voor waterdieren. Hier komen vanaf juni de wavissen naartoe om hun kleintjes geboren te laten worden en ze vertrekken dan in december weer richting Antartica. Wij zijn dus wat laat in het seizoen......maar we hebben geluk. Vanaf de boot zien we wel 20 walvissen met kleintjes rondspartelen in het water. Echt van heel dichtbij zijn ze te zien, zezwemmen langs de boot en onder de boot door, wat natuurlijk voorgrote golvenzorgt. En om de toeristen te behagen en te plagen gaan de walvisstaarten omhoog (prachtig) en laten ze ze met een klap weer vallen (en daarvan word je nat). Sebas super tevreden, want zoals hij zei: hier kwam ik voor. Vanaf Puerto Madryn gaan we naar San Antonio de Areco, een dorp zo'n 200 km van BA vandaan. Daar vieren we kerst op een estancia (meestal een oude ranch met uitzicht over de korenvelden en groene weides). Wij hebben een heerlijk huisje gehuurd met zwembad en genieten 3 dagen lang van de zon, het water en de rust. Het kerstdiner isBBQ en onze kerstkleding is niet meer dan een bikini en een zwembroek , heerlijk! In BA pakken we nog de tango mee, alleen kijken hoor, want voordat Monique al die pasjes onder controle heeft, kunnen we wel 10 jaar in Argentinie blijven!

En dan de klapper................New York. Vanwege de sneeuwstorm daar was het nog even spannend of we wel zouden vertrekken naar NY, maar gelukkig ging onze vlucht wel door. Van de 35 graden in BA, is het -4 in NY.........brrrr. De auto's zijn ondergesneeuwd en de trottoirs zijn lang niet allemaal goed te belopen, maar dat hindert ons niet want,wat is NY een geweldige stad om inte zijn, alsof je op een filmset rondloopt. We sjeesen omhoog in het Empire State Building, bezoeken ground zero, varen over de Hudson langs het Vrijheidsbeeld, zien de beroemde Manhattan en Brooklyn bridge, shoppen (eindelijk weer een nieuwe spijkerbroek gekocht), gaan natuurlijk naar Central Park, genieten van heerlijke chocolade melk (eentje met echte choc) op de Chelsea market, struinen door China town en Little Italy, bezoeken La Cage Aux Folles op Broadway en zijn met oud en nieuw bij Times Square (ook al zien we de bal niet vallen). Hier een broodje of koffie kopen bestaat uit tientallen keuzes, natuurlijk snacken we bij de Mc, eten een broodje hotdog op straat, vergapen ons aan de kerstversieringen hier en ervaren we 24/7 de staddie nooit slaapt. Een topafsluiting van een topreis die we samen hebben gemaakt. Toen we weg gingen hebben we tegen elkaar gezegd: reizen, genieten, meemaken en .......dat is wat we de afgelopen 5 maanden voor de volle 100% hebben gedaan!

Heel veel liefs,

Sebastiaan en Monique

Berry

Welkom terug & succes met acclimatiseren! We moeten maar snel afspreken om ervaringen uit te wisselen!

Jus en Djen

Hey Lieverds,

Wij zijn ontzettend blij dat jullie er weer zijn met een rugzakje fantastische herinneringen en verhalen. We hebben genoten en in 2011 gaan we nog meer genieten van alles wat op ons pad gaat komen, hier in ons Den Bosch hihi. Dikke kus van ons!

Rachel Jasper

Welkom thuis!Wat een heerlijk welkom inderdaad. leuk om jullie laatse verhaal te lezen. Echt geweldig wat jullie allemaal meegemaakt hebben. Geen woorden voor, dat laat ik liever aan jullie over. Gezellig om elkaar snel te zien, Dikke zoen Rachjas

Irma

Hoi Sebas en Mo, wat was het leuk om met jullie "mee te reizen". Ik heb genoten van de foto's en de verhalen. Wat een overgang van lekker warm naar de sneeuw in NY. Kwamen die mutsjes toch van pas ;-).
Ik ben blij dat jullie weer gezond en wel terug zijn.
en nu weer aanpassen aan het "gewone" leven
groetjes,
Irma

Marie-José Brans

Hallo Monique en Sebastiaan.
Allereerst ga ik jullie danken voor de prachtige reisverslagen en de foto's.
Wat heb ik er toch van genoten.
Hopelijk kunnen jullie snel je draai weer vinden in het winterse Nederland. Het zal wel lukken als je met zoveel tevredenheid terug kunt denken aan jullie prachtreis.
Van Ine en Mario heb ik gehoord dat de ontvangst in Brussel een geweldig iets was. Voor hen is het fijn dat jullie thuis zijn en wat zullen ze genieten van alle verhalen.
Enfin, maak er weer iets moois van hier in Den Bosch en als laatste wens ik jullie een voorspoedig 2011.
Lievegroet van Marie-José.

Jannie en Jan van Muijen

Jullie laatste reisverhaal met belangstelling gelezen!
Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn, al zal het wel even wennen zijn.........
Schitterende reis gehad, dat nemen ze jullie niet meer af! Wij hier hebben genoten van jullie verhalen en vooral van de prachtige foto's. Tot ziens, Jannie en Jan

Bianca Tuerlings

He die Sebas en Mo,

Welcome home!
Zal ook wel wennen zijn om weer Nederlands te spreken. Hahahahaha.

Ben benieuwd naar jullie live verhalen maar goed jullie genoeg mensen die jullie langsgaan of komen. We spreken nog wel een keer wat af.

Ook nog een superknallend 2011 gewenst.

Dikke X Bianca

beppioe

Welkom Thuis.
Dank jewel dat ik mee mocht genieten van de mooie reis verhalen.
Het gaat jullie goed.

Bernadette en Jan

Hoi Sebas en Monique,

Als eerste een liefdevol en gezond 2011.
Wat fijn dat jullie weer veilig terug zijn. Wat hebben wij genoten van jullie reis en ontzettende mooie foto's.
Bedankt daar voor en nu maar weer wennen aan het gewone leven. Zal wel een hele omschakeling zijn. Maar 1 ding is zeker: dit pakken ze nooit meer af.
Nou lieverds we hopen elkaar snel een keertje te zien en te spreken. Dikke kus ons xxxxxxxxxxxx

Merijn, Maaike en Isa

He vrije vogels!!

Super dat jullie zo veel mooie verhalen hebben. En ook namens Isa bedankt voor de Stoffeltjes. We zullen ze met trots dragen de komende carnaval. Blijf maar flink nagenieten!

Heel veel liefs van ons

Franklin

Welkom weer thuis! Ik kom de verhalen graag live horen...dus tot straks!! :) X

Dorita de Bekker

Hallo Sebas en MO

Welkom thuis !!
We hebben jullie gevolgd van begin tot het eind.
Piet en ik wensen jullie een spetterend maar vooral gezond 2011 toe.
Want jongens, gezondheid is echt alles!!
Sudder nog even door voordat de realiteit zich weer aandient.
Liefs Piet en Dorita

a.de.groot69@hotmail.com

Sebastiaan en Monique,

Jullie reisverhalen en foto's zijn echt super!

Het zal waarschijnlijk niet meevallen om hier weer aan het "gewone" leventje te wennen.

Groeten van Anne-Marie

Marjon Falkenburg

Welkom Thuis !!

En ik wil jullie bedanken voor de onwijs mooie verhalen en foto`s. Het was ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen. En wat hebben jullie toch veel moois gezien en meegemaakt. Petje af.

En monique je moet echt iets gaan doen met dat schrijftalent, super !

Groetjes Marjon x