sebasenmo.reismee.nl

Galapagos Eilanden!

Daar zijn we weer!

Na ons hoogtepunt op de Volcan Cotopaxi hebben we onze reis vervolgd via de dorpjes in de Quilotoa Loop. Deze loop gaat via een aantal kleine Andes dorpen en kent vele mooie wandelroutes. Wij zijn eerst in het dorpje Quilotoa geweest, waar een enorm groot en diep kratermeer is, volgens de bewonders (gekleed in felle klederdrachten) is dit meer bodemloos. We zijn het meer deels rondgelopen, over steile paden, langs lama´s en bergvolkeren en langs steile wanden die goed waren voor enkele hoogtevrees aanvallen (voor Monique). Vanuit Quilotoa zijn we met de jeep naar het dorp Chugchilan gegaan, waar we onze wandelroute hebben vervolgd naar het dorp Isinlivi. Deze route loopt bijna helemaal langs een rivier en via een hangbrug en bergpaden arriveren we in het dorp Isinlivi. Tijdens de route werden we vergezeld door Nina, de hond van het hostel in Isinlivi, die daags ervoor met andere toeristen mee was gelopen. Wij hebbenhaar dus weer thuisgebracht, maar eigenlijk heeft de hond ons de weg gewezen! Eenmaal in Isinlivi aangekomen, regelen we paarden voor de volgende ochtend, die ons weer terugbrengen naar Chugchilan. En dan....op naar de Galapagos Eilanden

Laughing
! 16 september is het dan zover, wij gaan naar deze bijzondere eilandengroep! Onze gids wacht ons op bij het vliegveld en begeleidt ons naar de Floreana, onzeboot. We maken kennis met onze medepassagiers, die uit alle windstreken komen, varierend van Israel tot Australie! Onze 8 daagse cruise staat bol van bijzondere dieren, bijzondere landschappen, bijzondere gesprekken, buitengewoon goed eten en bovenal een zeer goede gids met enorme kennis van flora en fauna! Het is onvoorstelbaar dat we 8 dagen lang varen, lopen en zwemmen tussen de pelikanen, de land en waterleguanen, dolfijnen, land en zeeschildpadden, de grappige "blue footed boobies" (vogels met azuur blauwe voeten), haaien, honderden zeehonden, pijlstaartroggen, havikken enalbatrossen. We lopen over de vulkanische eilanden met metershoge cactussen, meren en witte zandstranden. We snorkelen in de oceaan en zijn dan ook in oog met de felgekleurde vissen, haaien en spelende zeehonden. We leren over hoe cactusbomen hier kunnen overleven en hoe een waterleguaan het zout uit het water filtert en uitspuugt! We leren hoe de eilanden zijn ontstaan uit vulkanen, we leren over de ontdekkers van de eilanden, de whalers (walvisvaarders die hier voet aan land zetten)en we zien zeehonden die liggen op de wachtbankjes van de bushaltes! We sturen een kaartje naar onze neefjes, Isa, Cas en Tijn via een houten vat, waar het de bedoeling is (traditie sinds 1792)dat andere reizigers onze kaarten meenemen en op de post doen als zij weer in hun eigen land aan gekomen zijn. Zo nemen wij ook wat kaarten van Nederlanders mee, die we pas in januari gaan posten! Razend benieuwd zijn we dus wanneer onze kaarten hun plaats van bestemming bereiken! We bezoeken zo´n 8 verschillende eilanden, allemaal metverschil inflora en fauna. Echt, dit kun je nergens anders mee maken dan op deze eilanden en het is niet te beschrijven wat wehebben gevoeldtijdens onze bootreis! Gelukkig zijn we niet zeeziek geworden!!Veel geluk hebben we gehad met onze medepassagiers, qua leeftijd tussen de 25 en 35, met uitzondering van Ingo, een 52 jarige Duitser met de geest van een 23 jarige! De meeste passagiers waren bezig met lange reizen, een enkeling met vakantie voor een week of 3, 4. Vooral de gesprekken met Bat hen en Arnon uit Israel hebben veel indruk op ons gemaakt, hoe hun leven zo verschillend is van onze levens in het Westen! Na onze wonderlijke trip op de Galapagos eilanden zijn we doorgereisd naarde culturele en historische stad Cuenca. We blijven hier een paar dagen genieten van het stadse leven en dan gaan we dinsdag as richting Peru, waar ons volgende hoogtepunt te wachten staat nl.het bezoek aan Machu Picchu! Lieve mensen, geniet van de foto´s, we hebben echt maar een hele kleine selectie geplaatst, op de eilanden hebben we honderden foto´s gemaakt!

Hasta Luego

Wink

Sebastiaan en Monique

Marie-José Brans

Prachtig verslag. Zo krijgen we een prima indruk van jullie schitterende reis.
In Peru zul je mooie kerststallen gaan zien. Het begint er tijd voor te worden. De moeite waard om een kleintje mee te nemen. Hier kunnen wij ze in de wereldwinkels kopen maar als je ze in het land zelf kunt kopen......Nou dat is helemaal geweldig.
Sebastiaan het is te hopen dat je voet weer helemaal beter is.
Veel hartelijke groeten van ons en nogmaals; GENIET.
Gerard en Marie-José Brans

Jus en Djen

Jeetje jullie reis bestaat uit alleen maar hoogtepunten!!! Geniet lieverds! xxx van ons

Dorita de Bekker

Hoi wereldreizigers

Bizar wat jullie allemaal meemaken. Wat een ervaringen!! En leuk van de verstuurde kaartjes oa. naar Isa.
Liefs vanuit de binnenstad

Raymond, Monique, Tijn en Cas

Wow!! Wij worden steeds beetje bij beetje jaloerser op jullie. Weer een schitterend verhaal. Volgens mij hebben jullie het wel naar de zin.....Jullie zien er in ieder geal relaxed uit!
Wij zijn ook erg benieuwd wanneer de kaartjes aankomen....Kan zomaar een jaartje duren haha.
Geniet van jullie reis en wij kijken weer uit naar het volgende verhaal.

Liefs Raymond, Monique, Tijn en Cas

Marjon Falkenburg

Hallo,

Jeetje jongens, wat te gek om dit weer te lezen en wat maken jullie veel moois mee !!
Het is echt heel erg leuk om jullie zo te volgen en de mooie foto`s te bekijken.

Kan niet wachten tot het volgende verhaal!!!!

Groetjes Marjon

Barbara Nagy

Hallo Sebas en Monique,

Wat is toch prachtig allemaal wat jullie meemaken, zien en beleven! Het is net National Geographic!

Heel veel plezier nog!!!

Groetjes,

Barbara

Chayenna

Hooi Monique en Sebas!
Ik zie dat jullie lekker genieten van jullie reizen. Al die dieren die jullie tegen komen echt prachtig. Vooral die schildpaddenbillen doen het hem;)
Nog veel plezier op jullie verdere reis!
Liefs Chayenna
p.s. Monique oefenen je nog wel een beetje voor het balgevoel;)

Ak van Dun

Hoi lieverds, van het weekend pas voor het eerst jullie verslagen gelezen (briefje kwijt,daarna onleesbaar door het bij de was te stoppen). Had echt tranen in mijn ogen. Wat een toffe ervaringen! Sommige dingen zo herkenbaar en wat heb ik een zin om ook die kant op te gaan! Wens jullie nog heel veel stoere,uitdagende,spannende ervaringen toe. geniet ze tot op je botten. Heel veel liefs, Ak

Michiel

Bijna weekend!
www.ishetalvrijdag.nl
Veel plezier daar nog de komende tijd. Doen wij hier vast bijna onze kiel aan;-)

Jo Marien

Ik zou ook héééééél graag naar de Galapagoseilanden gaan!